sunnuntai 24. lokakuuta 2010

Melekee lottovoittaja innostuu

Lottovoitto nostaa miältä kummasti. Minen oo voittanu, mutta vaimoni on. Mä luatan siihen, notta pääsen osingoolle. Aina kukkaroosta ja kapsalakuusta sev verran ripajaa hynää pitkin laattioota, notta kyllä mäkin varmahan osani kalavehrin.

Innostuun tiätysti ostospuutesta koriaamahan. On ollu niin nuukaa aikaa, notta Ikeasta ostettua näkkileipää oon järsiny ja vettä huikkinu kyyttipoijaksi. Pyhänä tiätysti ostin pehemoosta leipää ja aivan ku jonkullaasena aappaaluna olin ostanu lauvantakina soijamaitua palan painikkeheksi. Kyllä ny kelepaa.

Lottovoittajan äijänä on prötevä kulukia. Mullei oo koskaa ollu minkäällaasta paattiakaa.


Tämä seili maksaa vaan neliä donaa. Mukavan oloonen kajuutta ja hornootilakki menettelöö. En tullu kysyneheksi, notta voiko vehkehellä joinki seilata. Jos on moottori paatis, hyvä se. Mä en uskaltaasi tällätä moottoria käyntihin, ku en tiärä kuinka tuallaasta vehejestä hallitahan. Olsin varmahan pian ensimmääses rantalepikos polovet ruvella ja otta täynnä kuhumuja.

Moon tympääntyny nykyysihin sähköojattuuhin autonkoslihin. Vanahat kunnon menopelit pelittää silloon ku ihiminen tahtoo. Säätöhommiski päriää trasselitukun ja jakoavaamen ja pajavasaran kans.

Olo on niin kuninkahallista ny, notta istuunki pitää olla sitä mukaa. Mä en oo ihan varma, nottonko maan kunkku heivannu lavittansa vanahan tavaran kauppahan. Jos tämon kunkun entinen, laitan sen akalle Paolalle tekstiviästin, notta Lotos voittaa joku aina. Tarkootan, notta rupiaas kuninkahallinenki lottuamahan.

Ei olis riamulla rajaa, jos tähän perheesehen sattuus toinenki lottovoitto. Seittemäntoista voitettua ekua on palio mum miälestä. Sanua sopii, siitei puhuta, hevoosmiähet ei muista koskaa orlovilaastensa kaurakustannuksia, ku ne puhuu voittosummistansa.

5 kommenttia:

Piu kirjoitti...

Eiköst lottomine ol harrastus ja voitot puhrast tulo? Harrastukse ain maksa, ei niist parane lukku pittä.
Paatti o halpa ja näyttä käypäselt, mut toi tual o yliveto. Voissin kuvitell et siin istutes tulis tunne, et koirakki tottele. Ja sihe mahruis hiuka leviämpiki ahter.

vilukissi kirjoitti...

Ei ollu yltiöpääsiä haavehia ei, lottovoitolla pääsöö jo kiinni johkun syrijähän...sillei taira ihan saada kultausta tuahon lavittahan mutta alaku hyvä. Komioota nua pikkuautot! Venehistä minen tajua mitään, niis useen oksettaa. Mä kans saan aina lottovoiton, ku minen hoksaa lotota.

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Piu: Meinaan rävähyttää Lotos ens viikolla. Sitte ostan nua kaikki kuvan namit ja opettelen tyyräämähän paattia.
Kissiviluunen; Mun kyytis varmahan oksettaaski, mutta närästämähän ei kerkiä. Mun huippukamera ei vissihin paliasta, notton kullatut piälet lavittas. Kyllon kiva tuas röhönöttää karulta löyretty rakkimma sylysnäni.

vilukissi kirjoitti...

Joo, näjen mä kultaukset, mutta niinku vähän lohrutin, nottei kultauksiaan saisi sillä 17 egellä...jaa, eipäs se kuulostanukkaan lohruttavalta vaan paremminkin, noh... ajattele ny, jos olis tuallaanen lavitta ...kyllä ottaa silimihin!

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Kissi; mä en puhunu siitä lottovoton summasta, ennenku tämän lavittan kaappasin. Kallihimmalla on kullattu, ku lottovoiton summalla. Tuu kokeelemahan, sopiisko persustas tuahon.