torstai 15. heinäkuuta 2010

Pyärän seliästä

Moon tullu ny uskohon. Oikiastansa oon ollu uskosnani koko kitumiseni aijjan. Liikkuumisehen.

Ny ku ei ittiä porota siältä eli täältä, annan rampan kalakattaa. Aurinko pikkuusen porottaa. Taas olin eileen pyärälenkillä. Pitääs vaan saara ostetuksi kypärä ja vaippahousut. On ollu likkiitti tilantehia ja persusta on ihan ruvella.

Tilatairesta.

Jonkun vanhan kunkun kotkotuksia.

Joo, Pelekias kummiski.

Nykyysellä kunkulla näyttääs olovan hevoosleluja.

Lahajomattomien mopot rivis.

Pyöräälijän lukulepohetki. Mä en oo kuvas.

Liukumäes.

Ulukomaan ihimehiä.

Muistelumerkki. Hitleri sai lähtöluvan täältä.

Terävä rati pihan perällä. Kunkun.

Selevästi riihikonehen jäläkiä.

Lesta rupes ottamahan kipiää persustahan. Kaikki kuvat on enintään neliän kilsan pääs postiloorastani.

4 kommenttia:

Hanneles bokparadis kirjoitti...

ilma kypärää ei hyvää roikkua ilmassakaan

Vilukissi kirjoitti...

Kappas vaan, Hannele oli oikias, ei ollu ilimaskaan kypäriä! No on sulla nähtävyyksiä koron lähellä. Niistä vaippahousuusta...laita heti lähärön päähän persustahan perunajauhoa ja sitten heti kotia tulles, niin ei hauro!Katto kuitenki vähän, nottei jauhot vaan pöläjä, ku poliet, tai mitäs sitten jos pöläjääkin! Keeli-istuun on kuulemma kova sana tai jossei ny sanana kova niin käytös hyvä istuun!

Vilukissi kirjoitti...

Muutin vilukissin isoolla alakavaksi...mä muuten tykkään piänistä kiriaamista!

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Komentoojat: Ny on viimmenen päivä kypäräti. Jos mun puheslootahani ei tuu pränttiä enää, olin ostosksisnani päivän myähäs.

Joo, köyhyys panoo valittemahan. Etukätehen ottaa kipiää pääkkylääshen ku muistelen eilistä.....