tiistai 27. heinäkuuta 2010

Kuka syää?

Tuala rästäsvuaros kulukiesnani oon monehen otteesehen tuumannu asioota. Onko mun istuttamani kaali tai joku naatti mun etupiiriäni? Ei oo, oon torennu. Pitääs olla joku haulipyssy vissihin koko aijjan olokaamella, jos meinaas etunsa kalavehtia.

Valakiahia kuulahia syää ötökät. Ihiminenkin syää, jos kerkiää muka kiiruhiltansa.

Älytöön ajatuksenaki. Tällätä ny peltohon kaalintaimia. Aamulla ei oo ku juuret (rot) jäliellä. Jotenkin toivoosin elämän opastusta ittelleni.

Tällääsiltä pureskelluulta taimeni näyttää jo aamulla. Ehkä. Joku ihimes mun uskuani vahavistaa, notta viittin ratustella..

Tämä elukka on mun paras puutarhakaverini. Päivällä istutan jotaki ja aamulla on jäliellä juuret, onhan seki palio. Oon kyllä imehrelly, kun ihastuttavat limanuliskat syää jo häjymmakuusia perunan varsiaki. Tua elukka kannustaa mua puutarhavilielyhyn. En tällää mitää täystuhua klasinaluuseheni. Mullon nookkoosvettä korveeellinen. Jotta joo.

1 kommentti:

Millan kirjoitti...

On se niin väärin, että tuommoiset ryökäleet syövät suihinsa toisten työn tulokset. Meillä ei ole vaivana etanoita, mutta kirvoja ja harakanpenteleitä sitäkin enemmän. Jälkimmäiset nokkivat tomaatit kesäkurpitsat ja mansikat heti, kun niitä ilmaantuu.