torstai 1. heinäkuuta 2010

Joo ny

Aamulla en aja punaasien valojen sivuutte. En sano yhtäkää kirosanaa, ku mun molemmista kainaloosta ajetahan niinku kameelilla ajetahan.

Täski maas on jonkullaasia liikenennesääntöjä. Nojoo, kukaa niitä vain ei muista. Monena aamuna pääsen pihaltani liikennestiälle. Jono on loputoon, mutta joku vilikahuttaa autonsa valoja, notta mee ny tuahon rakohon.

Oon oppinu täs maas sellaasta kohteliaassuutta, jolla voi elää tätä hässäkkää. Jos on joku suajatille menos, pirätän koslani varmahan. Oon huamannu, notta muukki mun esimerkillä tiätää, kuinka ollahan tiän päällä.

Ny meni ittekehuksi. Arvosta sellaasta liikenneskulttuuria, johona jaloonkulukija on tärkiä liikennes olio. Täs maas näköö arvostusta tosi palio. Ei tästä muutoon mitää tulisikkaa.

Sitte on nua kameelin kans liikenööntihin oppinehet. Nualta vahatukilta et saa tiätä mihinää olosuhtehis. Suajatiälläki pitää olla ku kärppä eli sähäkäs kissi.

Mä uskon notta, jos pohojoosafrikkalaaset viittiis viälä ratustella kameeliensa kans, täs maas olis vain pikkuusen kulukemisen haittoja. Ny niitä on.

Mulle ei kuulu pätkääkän, mistä kukin on kotoosin. Mulle kuuluu se, kuinka tuala pihalla ollahan kulukinehimma kans. Pikkuusen ottaa kupolihin ittetiatooset kusipäät teillämmä. Joo, asun täälä.

Ei kommentteja: