keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Mihinkä uskoos?

Tämän maan tiarootus hekumoottoon, notton ny perunat (aardappelen) pikkuusia ja niiton vähä. Ei oo tulevasta näliänhärästä toimitellu kukaa.

Mun piäni maailimani on justihin päivvastaasella käsityksellä, ku toitotetahan. Mullei oo yhyrentoista vuaren aikana tullu kertaakaa nii komeeta ja suuria pärniä ku ny. Mä en ny oikee ymmärrä miston kysymys. Perunantuattajien järiestö varmahan haluaa hissittää kilohintoja ylempihin kerroksihin.

Kokemusperääsehen haavaannoontihini voin luattaa sev verran, nottoon torennu uutisen ankaksi. Sev verran voin antaa perähän, notta ittelläni on ollu pikkuusen erilaaset kasvatusmenetelemät ku ennen.


Oon tällänny koleroota nurmelle ja kaarellu ruohonleikkurini moskat päälle. Oon touhunnu kymmene vuatta nuan. Ny oon harrastanu pikkuusen maahanki tällättävien pärnien vilielyä. Oon varamahan sanonukki, notton mulla tosi monta lajia krekoolis ja meinaan syärä viälä joulukuun aluuski uusia perunoota.

Aamulla uutta sipulikrekoolia perkaamahan. Näin menöö.

Ei kommentteja: