perjantai 19. marraskuuta 2010

Kortti pois!

Enny tarkoota ajokorttia. En oo tänäpäivänä törttöölly autolla kännis tai selevim päin. Auton on ollu akallani mun heräämisestä tähän hetkehen asti.

Kännykästä pitää ottaa nopiaa kortti taltehen. Koiralenkillä ollesnani siihen tuli yli kakskymmentä viästiä ja tuntuu viästitykset jakuvan. Suurin sanoma siälä oli, notton mulla köyhän miähen kortilla 54 eurua rähisemisaikaa. Seuraavas viästis oli tallella 34 ekua ja sitä seuraavas 44 ekua.

Kuinkahan palio operaattorit varaastaa ihimisiltä rahaa? Laitoon ny koko värkin kiinni. Voi olla, notta ikivanaha soittokoneheni on syypää viästiihin. Jos viimmeeset ilimootukset on oikeeta, puhelin tai operaattori ov varaastanu multa yli kakskymppiä.

Mulle on tullu viikon aikana ainaki kakskymmentä automaattista puhelua. Joku on ollu hollanniksi, ranskaksi tai englanniksi. Oon kysyny kulloonkin päpättävällä kiälellä automaatilta, jotta mitä sä oikee höpäjät. Tiätysti ennen sitä, ennenku käsitin, jotta joku soittokones mulle höpäjää eikä ihiminen.

Moon saanu selekua yhyrestä sanaparista niinku city bank. Mullei oo tuan taivahallista tekua tuallaasen rahalaitoksen kans. Jos ne yrittää puputtaa mulle maharollista velaallisuutta pankkiansa kohtahan, on tullu nauhan sanoma väärähän korvahan.

Tuallaanen mainostaminen, jos se sitä on ollu, on tykkänänsä takalistolta. Mun pohojalaasen körilähänn pitää saara sanua pankis jonku kans käsipäivää, ennenku mä alakaan koroonmaksuhun.

6 kommenttia:

RH kirjoitti...

Ekkai oo antanu numeruas jollekki huuhaavirmale? Semmoset ottaa rahhaa siitäki, ku NE lähettellee sulle viestejä... saatikka sitten puheluja! Piä nyv varas sielä!

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Sanna; pidän puhelimeni kiinni ja uskon sen auttavan. Olen niin vanhanaikainen, että en jakele minkäänlaisia tietoja itsestäni.

Ehkä blogissa keikkuminenkin on yksilön suojan kannalta vaarallista. Tunnen muutaman blogiystäväni oikein kädestäni.

Yksi heistä on pikkukouluaikainen luokkakaverini. Hän ei vieläkään tunnista minua, vaikka olen ollut koulussa ja koulun jälkeen monissa julkisissa tapauksissa ja vielä omalla identiteetilläni.

vilukissi kirjoitti...

Mulla on yksi sähköposti, joka sulkeutuis just sksi, ku soli aina täynnään mitä ouroompia viakratariouksia ja jopa yhyres sanottihin, notta ne lähettää mulle kotiA 1500 eurua, muttei oo näkyny. Moon laittanu sellaasen eston päälle, nottei mulle voi soittaa lehtikauppiahat, elikkä sellaanen suoramarkkinoinnin esto on päällään!

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Mullon täälä sähköpostiosootes, johonka tuloo vain kakkaa. Luen sen kerran kuus ja sihivitten siältä maharolliset järkevät viästit.

Siinon kyllä kova homma, ku kuus tuloo tosi komian nimisiltä naisenkuvilta satoja viästiä.

En tunne Jean Patriqueta enkä Catriona van den Bergiä. En oo vaivaantunu niin palio, jottolisin saanu ittelleni selooksi, nottonko kiriehet mua ihaalevia vai mikä sanoma niis on.

RH kirjoitti...

No minun koulukaveri et ainakaan oo :) mutta on joku mun virtuaalituttu tunnistanu minut kirjotustyylistä jossain muualla, muut tunnistaneet ei oo ainakaan kertonu...

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Voin Sannalle eherottaa sellaasta tiatua, nottet ollu viälä syntynykkää,ku voitin aikuusten piirinmestaruuren ensimmääsen kerran.

Laji oli kestävyyslaji ja jonkullaasta älliä vaativa.