torstai 1. joulukuuta 2011

Mitäs tämoli

Oon ennenki höväänny unistani. Niistä joku voi piirtää mun henkilökuvaa tai sitte ei.

Ylehensä en unisnani putua mistään tai mun jalaat ei kangistu käsittämättömästi, ku meen rosvua karkuhun. Non aina jonkullaasia leffoja. Viimmeeseksi kattelin ja imehtelin ku suamalaaset merkkihenkilöt kuluki salaa kylillä pitämäs palopuheeta Suamen välttämättömästä liittymisestä Natohon. Tuashan son pääkonttuuri muutaman kilsan pääs tästä unennäkökohorasta

Mun unesnani tunnetut ihimiset paasas Natosta ja Venäjän vaarasta suu vaharos ja ihiset tutaji ymmärtämystä kus uskonnollisis kokouksis. Juanehen kuuluu, notta kukin palopuhuja viätihin seuraavahan mökkihin paasaamahan salaa yleesöltä. Voi sitä kansan hurmosta joka tuvas.

Unesnani palopuhehien pitopaikkojen tiaroottaminen kuluki nykyaikaasesti netis ja kuttuminen tavootti justihin oikiat vallakumoukselliset. Valtaapitävistä tahoosta vain Naton kannattajat ja yya -sopimuksista tiätävät oli kuusalla liikehrinnästä. Unesnani olin mones kokoukses, vaikkei mulloo näin hereellä asiahan palio mitää sanottavaa. Soon niin ilimoosta kiinni sataako vai ei.

Jäi pikkuusen epäseleväksi, notta kuinka kansanliikkehen käytihin. Tua mun sänkykoirani rupes justihin ratkaasujen hetkillä ajamahan jänistä mun selekääni pitkin. Pakko oli havahtua torellisuutehen, ku tuntuu notton nahka pian verillä.

Ei kommentteja: