torstai 15. maaliskuuta 2012

Käsityskyvun ulukopualista

Svetisis mässähti belekialaanen liniapiili tunnelinseinähän ja elämänsa aluus ollehia kakaroota kuali kolomattakymmentä ja viäläki usiat on koomas lasareetis. Tapahtumaa on vaikia käsittää, ku auto oli kuulemma melekee pakasta veretty eli uusi.

En oikee enää luata uutisihin. Autos oli jonku tiaron jäläkehen kaks safööriä, jokka kumpaanenki heitti veivinsä jysährykses. Varmahan turvallisuuren tähären siälä oli pari ratin pyärittäjää. Varmahan on ikuunen aarvootus, notta rupesko ne siälä tuupis hasajamahan jostaki välisistä asiootansa vai taintuu tratis ollu johonku kipiänkohtauksehen.

Oli kuinka oli, lopputulos oli ihan hirviä. Ei tuallaasta saa aikahan tekemällä, se vaan sattuu. Tääläki on nuata kilometritolokkujen pituusia tunnelia ja mua hirvittää aina niis autoollesnani. Joku vuasi taapperi kurnuttelin silloosella isolla maasturillani kymmenien kilomeeterin pituusen putken läpi Itävallas.

Koko aijan koslan peräpää hypitti ja mä olin jo ennen tunnelia vaharannu, notta mikon ny oikee seliittämätöön vaiva. Tunnelin jäläkehen havaattin, notta toises takakummis oli hirviä paukura. Mä peliästyyn ihan perseettömäksi, ku rupesin kuvaalemahan pääsnäni kuinka pahoon siälä putkes olis voinu sattua. Kerralla posahtu kummi olis saattanu niinsanotusti pirärättää kuskin hallinnan kulukinesehen nähären.

Minen nykyysin ajeje putkis tai peltoteillä, jos piilis joku paikka tuntuu hilipittävän. Vaikkolis mulla prässi-, eli kulumahousut kintuus, kontin auton aluuses vaikka kuinka isoos kurakos kolinooren setvimiseksi.

Ei kommentteja: