tiistai 28. kesäkuuta 2011

Erustaa kansaa

Mä sanoon entiselle akalleni, notta mun suasikkini eruskuntahan on tua selekiäsanaanen Pohojamaararion höpisisänainen. Kysyy eksäni, nottonko jotaki pualuaesta takana. Mä siihen sitten, notten tiärä tuasta asiasta yhtää mitää.

Moon äänestäny tasan yhyren kerran eruskuntavaaliis. Silloon jäi sarasosan päähän. Itte asias äänien kuningas töppäs paskan jauhamisella ittensä pihalle koko sirkuksesta. Ny.

Suamen eruskunnas on suurin osa jonkillaasia keikaria. En ymmärrä, notta lihaksiensa pullistelemalla tulis tuatesavua koko koron asiootteen päättämisehen. Jos mä itte hihirän tai juaksaasen tästä toisehen paikkahan nopiempaa ku joku toinen, oonko sen koommin hyvä päättäjä, lainlaatija. Kysyv vaan.

Mun suasikkini pääsi lakia päsmäämähän. Hyvä niin, vaikkolin koiralenkillä äänestyksien aikahan. Mun suasikkini on mones miäles mun salarakas. Soon ryhyrikäs ja ryhtiinen. Minen kumminkaa perusta hevon kakkaa eruskunnan päätöksistä. Kiärrän niinku kissi kuumaa puurua. Jos en päriää ittekseni, ei moni muukaa.

Ei kommentteja: