perjantai 8. huhtikuuta 2011

Em mee

Nyt olis viisihin viimmeenen päivä huutaa rosvoja eruskuntahan. Rakkahan kans oli sovittu jo tärähryksekki, notta sitte piirrellähän numeroota samalla reissulla. Ei tuu ny mitää.

Oon äänestäny eruskuntavaaliis tasan kerran lyhkääsen elämäni aikana. Numeron takana oli maalaanen miäs, joka pääsi puhumahan paskaa Arkadianmäjelle. En äänestä enää mitään tyhyjän jauhajaa, vähähä tekis miäli kruksata pohojammaan rarion toimittajan numerua. Olokoho persu mikä persu.

Sitte mua kihelmööttis tällätä sossujen puheenjohtajan kohtahan kruksi. Siihen nähären, kuinka fisksu soon, on saanu liikaa epäsopivaa lehtitiatua.

Moon ny tasapainoasemas indifferentti äänestykseni kans. Mansikakki pitääs istuttaa. Ov viälä pikkuusen ravantasoottamistaki. Pari tuntia on aikaa. Säästän mölyämiseni tai tuan juluki. Mutta ketä mä ny sitte kannustaasin. Vanahat rosvot on jo melekee kaikki varikolla.

Joo, Maria Tolppanen 26, tai Jutta Urpilainen, en muista numerua. Tuallaasihin akkoohin luatan ku kirvehen silimähän. Kello raksuttaa... Meenkö? Onko mun tarpehellista murehtia yhteeskunnan asioosta. On, ehkä ei.

Mitä mä hyädyn äänestämällä? Luultavasti lisää veroja, julukista liikennettä vähennetähän, kaikki maharolliset sairaaloosta tuarahan kotia oman väen paapoottavaksi. Ostehan vanhuksille uusia imevämpiä vaippoja, toivotahan , notta maharollisimman moni pirättääs hengityksensä, nottei tuu valtiolle kuluja.

Ei hoireta millään lailla yhteeskunnan perustuslakihin kuuluvia velevollisuuksia. Jätetähän kaikki ihan perselleensä, paitti vaalituet. Onhan kansalaaset ennenki päriänny ominensa.

Näin teherähän.

Olin inniostunu Timo Soinihin, mutta seki on pantu jo suittihin. Persut joo, mutta ny taisi tulla jo paskat housuuhin. Meen krekoolimaalle takaasin ja annan vallan olla kellä sattuu olemahan.

Ei kommentteja: