perjantai 3. huhtikuuta 2009

Mun on hiki

Kyllä rupiaa tarkenohon. Yritän krassata jotaki täs markillani, mutton niin kuuma, notta pitää mennä useen kalavehesehe. Kauan säästin, mutta kyllä aamulla piti riisua ne Suames jalakahani riuhtaasemanii karstahousut. Ny täs sitte kroikootellahan polovihousuus ja kipparipairoos.

Mulloli hetkuusen mittari tuala krekoolimaan reunas. 27 astetta näytti. Solis suamalaanen hellet. Karunpualella veros ei näytä viälä täytehen kahtakymmentä. Täälei oo mitää luattua nuahon keliihin. Oon monta kertaa lähteny pyäräälemähän hianos ilimas ja oon tarponu jääkalikkana loppumatkan hirviäs vesisatehes.

Mitäs täs. Koko aijan yritän hilientää puutarhahan tormoosteluani. Ku malttaas viälä hetkuusen orotella. Ei ne Suamesta tuarut oikiat hernehen siämenet miksikää mee ,sen kummemmin ku täältä ostetut monellaaset sipulinsiämenekkää. Tämä hätääsyys on kyllä suuri vika.

Tuli tuasta miälehen, ku jolloostikki olin yli viikon reissulla etelääses Ruåttis, Skoones. Siäloli tyynnööstelty kaurankäpyjen hautaaminen ja kevät oli pitkällä. Yritin tulla kotia, mutta meinas olla maharotoonta. Ilimajoen ja Ylistaron väli oli poikki. Seinäjoen ja Vaasan väli oli poikki Munakas. Vettä oli siunaantunu pikkuusen joka paikkahan. Kiärrän sitte jostaki Härmään kautta kotiani.

Kiriootan sitte siitä reissusta ja mainaasen nottoli kylyvöt jo tehty Ruåttis. Yks mun ikäluakkaanen ja hyvä kaveri suuttuu ihan silimittömästi. Harrastajavilijelijän miälestä tuallaasta sontaa ei olisi saanu leheres kirioottaa. Omin silimin kumminki näin, nottoli kävyt peltohon piristelty.

Ei kommentteja: