Kotosuames tuntuu maantiällä olo tosi turvalliselta. Olo. Pyärees tiänvarsikoristuksis luki kahareksankymppiä ja mun pirssini näytti kuuttaviittä ja navikaattori vahavisti hirviän menon. Sitte pyäriä merkki lupas päästellä satasta ja letka körötteli kahareksaakymppiä. Sitte tuloo sakotustoloppa etehen ja koko letkan jarruvalot leimahtaa.Tuskaanen ei voi millää ajaa koko aijjan pitenevästä letkasta sivuuttekkaa, ku sattuu olemahan perheellinen miäs.
Liikentehes varmistetahan oma osa. Ku ajaa vasimen pualooset pyärät siinä valakoosella katkoviivalla ja hualehtii siitä, notta oman kulukinehen noukkapellin ja eres menevän takalooran kannen välihin ei jää turhia ilimarakoja on paikkas ihan sun omas, eikä siihen kukaan puutu. Ku sitte polokaaset sitä keskimmäästä polokiinta siälä autos laattias heti ku sakotustoloppa näkyy, on päiväs pelastettu. Varmahan tuloo rahaa tillille ja taivaspaikka varmistuu, ku et ajanu kahareksaakymppiä vaikkolisit saanu.
Ku ny siälä suunnitellahan jonku asian nimis nollatoleranssia ylinopeuksis, mennähän viälä parempahan suuntahan. Kukaa ei pääse etua eremmäs ku menos ei oo minkäällaasta joustua muuta ku hitahampahan suuntahan. Kyllä kotomaas on ilimastoonti autos tärkiä, notta jaksaa nuakkua ratin takana ja olla menevinänsä johonku. Jokku tangokunkut päästelöö kahtasataa ja sitte taas purotetetahan nuhteellisten tiälläliikkujien nopeuksia. Sehän on ollu kehityksen suunta.
Emmä tiärä sitte, onko koko auto millää lailla tärkiä. Eiku polokustapyärä orsilta perseen ala ja menoksi. Sillä pääsöö yhtä nopiaa, ku sillä kuulemma savuuttavalla hianolla kulukinehellaki. Eisunkaa pohojammaalta Helesinkihinkää veivaa ku pari päivää. Yän voi sitte kärvistellä vaikka johonaki käyttämättömäs liniapiilikatokses. Talavella voi tulla vissihin vilu tuallaases.
Seuraavan kerran ku tuun Suamehen, ajan aina kolomekymppiä alle sen mitä saisin huristella. Tällään viälä ikivanhahan kaarahani kasunaamarinkuvia, notta näyttääs, jottoon muka jollaki asialla. Sitte ku tuun pensanmyyntipaikalle ja huamaan taas kerran, nottei mikkää ulukomaaset kortit passaa, eikä manuaalista maksutapaa oo, kaivan viimmeesen viiskymppiseni ja lykkään sen ahanesehen koneesehen.
Mun pirssini tankkihin ei sovi niin palio liäntä ku se ystävällinen pumppu tariuaa. Kattelen kaarastani mun ja akkani kummisaappahat ja päästän niihin ylimäärääsen, nottei menisi hukkahan kallis aines.
maanantai 10. elokuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
8 kommenttia:
Tahallansa laittavat rajotuksia ja niitten alle sitten ajelevat. Kun oikeen harmittaa että omaa elämää on vaikeutettu niin tehdään toisten elämä viälä vaikeammaksi, ainakin sen kolmenkympin verran. Molenkin tuumannu, että rupeen ajelemaan siinä keskiviivan viäres enintään kolmeakymppiä. Saavat muut sitte ohitella jos uskaltavat. Eikä tartte itte minkään jonon peräs ajella. Kummastuttaa muutes seki, jottei helsingis päin ole niitä sakotustolppia.
Kun ruakaa ja maitoo ostaa isolle perheelle, niin kyllä se auto on tärkee, ja sit niitä muksuja kuljetetaan sinne sun tänne.
Miäs ajaa polokustapyärää joka päivä, 20 km, talvellaki, nastarenkailla.
Jepulista, niinhän son, nottei se eka jonua tee, vaan se toinen, jokei mee ohitte. Toki itte en ajele mitään autua, notta mä onnistuusin varmahan ekanaki tekemähän sen jonon. Mutta muistaakseni mulla oli aika raskas kaasujalaka joskus nuarempana, muut tuli peruuttaen vastahan. Sitte vaan aloon istua autos apukuskina, vaikkei koskaan ollu yhtöönen ajokortti nimismiähen kans. Nyt se olis varmahan alta aikayksikön.
Vilukissi on viälä elävä esimerkki suhtaantumisesta suamaalaasehen liikentesehen. Kartanlukijana tai takapenkillä nuakkujana ei oo vaaratoonta menemisen kuluku.Tiukis nopeusrajoos fiksukki ihimiset ajaa hampahat irvis. Pitääs kyllä äänestää seuraavis julkkisvaalis ja huamata, notta kaikki paska vaan toistaa toistansa.
Mulla ois kova hinku autoon, mutta kun tarkemmin aattelen, taidan sittenkin tyytyä tuohon Jorma-Kyllikkiini. En muistannu, että verenpaineshan siinnä autoilussa nousee väkisinkin.
Jos siis miettii niitä jonoja, nopeusrajotuksia ja nollatoleranssia.
Bensiinin hintaa unohtamatta.
J-K kun ei pahemmin syö satasella.
Ei ees niitä tarjollaolevia kaloreitakaan, joita olen sille yrittäny tyrkyttää.
Asiasta jakoavaimeen:
Yritin linkittää sua tuos edellisessä jutussani, mutten onnistunu :(
Sinne ilmesty semmosia dim-juttuja koko stoori täyteen....
Yritän uudestaan, kun tulee seuraava aihes...
Tämä saatanan vinkuja joutaas Arjaannelin hellähän huamahan. Sais sitä potkiakki niinku tahtoo. Vituttaa tälläänen tekninen läjä, joka ei oo koskaa silloon asialla ku kuski.Iliman karehtimista hommaan potkulauran, saatana.
Minoon ny ajellu rapiat 28 vuatta. Ja iliman autua en pääse mihinkää. Kirun, kirun pääsen kävellen töihin, n. 600 metriä.
Ensimmääset ylinopeussakot sain syksyllä 2007.Pellipoliisi oli tarkkana. Ekaa kertaa olin kolaris loppiaasna 2009. Eikä sekää ollu mun oma vika. Lue postaus tammikuulta otsikolla "Ursula Sabinan joutsenlaulu"
Velietki pitää mua suht hyvänä kuskina, kun ne tohtii antaa mulle autonsa ajettavaksi. Ja Vilukissiki tohtii virkata mun kyyris ;)
Käyn harvoin Suomessa. Mikä mua eniten häiritsee, on se, että kaupunkikuvassa ei missään näy etuajo-oikeutetun tien liikennemerkkiä. Pelkääjän paikalla istuva saa kaula vinossa tiirailla, että onko oikealta tulevan sivukadun päässä kärjellään oleva kolmio vai ei.
Lähetä kommentti