torstai 27. elokuuta 2009

Roiskis

Älykääpiöt teköö kaikellaasta. Olin kauan jo vaharannu yhtä maastuturin isua vannesta ja muutamia ylijäämäputkia ja rauranpätkiä. Mitähän järkevää nuasta oikee sais, jottei tattisi maksaa luavutusmaksua romutarhahan? Näin olin tuumoostellu.

Sitte tämä älykääpiö maksoon kaasupullon sisälmyksestä ittensä kipiäksi. Viäläki raisteloo. Suunnitelma oli valamis. Teen tuasta kaikesta ohitavarasta hyäryllisen ja monitoimisen pihan keittolaittehen. Tuamittujen ja rangaastujen hedelmäpuiren varret on ny ku kruutia. Oon ne tiätysti varastoonu jollaki silimällä.

Sain laittehen melekee kohomollensa. Kaikin pualin kääntylevät ja siirreltävät grilloo-osat oli vimmeesiä hitsoosaumoja vailla valamis. Istuun oikee lavittalle ja nykääsin välikalian nautinnollisesti janon hurmoksehen.

Sitte naapuritaloon lemmikki, kirieskyyhkyynen plähytti pomminsa mun olopäähän. Hyvä, nottei osunu parikymmentä senttiä toisahalle. Mun hitsoosaumani olis voinu jatkua vaikka meirän pyykkitelinehesehen, jos olis sätiä piisannu.

Oli ilikiää saara sellaanen nahkahansa, jota ei kaikki viitti perseesnänsäkään pitää. Verin läpimäriän pairan ruarostani ja viruttelin sen, niinku olokapääniki. Kattelein uuren pairan.

Mun hiano uusiogrillityämaa sai pinen hengährystauon. Aamulla jatkan ja annan piirrustukset kaikki, jokka niitä haluaa. Tiärän, jotta tämä on jotaki elämää suurempaa.

8 kommenttia:

Hannele kirjoitti...

kuule, saat lainata mun..

Millan kirjoitti...

Ei varmaan ole kivaa, kun sataa paskaa niskaan just kun on luomassa jotain elämää suurempaa ;-)

liskonainen kirjoitti...

ja minä luetan tämä postauksen mcgyverillä! hän haikailee uuden pihamme koristukseksi hyödyllistä paistopetiä. materiaalia löytyy päivittäin vanhan talon uumenista.

TIPILIININ SIRKUTUKSET kirjoitti...

Voihan perkules minkä tek kyyhkyyne. Sa sille jot jos ei lopeta roiskimast nii tiet siit paistin. Eikös sitä kyykysenki lihast tehä?

Perkkusii Pirre

Arjaanneli kirjoitti...

Jospa sillä pululla oli vatta sekasin?
Aikamoisen hyvä sihti sillä täytyy kuitenki olla....
Jos ei ois noin vakavasta asiasta kysymys, nii saattaisin hymyillä.
Hieman :)

vilukissi kirjoitti...

Susta on ny tulos Ite-taiteilija!! Suamesta viärähän rekoollaa Nummijärveltä ITE taitelijan töitä yltympäri Eurooppaa näyttelyhin! Molin niitä oikeen kattomas. Ei ollu mitään turhia juttuja!

Loppuosista voisit väsätä jonkinlaasen koristuksen ryytimaahan, vaikka linnunpelijättimeksi; niiren kirjekyyhkysten! Soli kyyhkysen terveeset sulle, ei se osannu huutaa heiheitä ... ajattele, soli se lämmittänykki just sua varten! Terveesensä.

vilukissi kirjoitti...

Niin ja varmahan laitat kuvan sitte keittolaittehesta, ku son valamis ja kyyhkyskakkat pesty pois!!?

Äijänkäppyrä kirjoitti...

Ny on kyllä yleesiä toivomuksia ja yleestä osanottua suruhun. Moon lukenu leheristä, notton lama ja mun pitää tällätä ny tyhyjä lompsani johonku karoksihin.
Mun uusi piharuuanvalamistuslaites tuloo huamenna päätinkihin. Son ny muhinu tuvan eres pari päivää, ku on muka oltu muis töis.
Moon tällänny palio kaikkellasia putkiä taivasta kohoren. Toivottavasti pulut on lukenu kauhiaa maailmanhistoriaa..