lauantai 29. syyskuuta 2012

Väläkkyy

Minen oo pirättäny imehtelemistäni, notta minkä tähären mullen  räpsytellähän  etuvaloja ku moon museoautollani asioolla.  Toisen pensoos tiätysti.

Mullon  varmahan jonkullaanen alakava muistihäiriö, ku en tunne enää räpsyttäjiä. Ne varmahan tuntoo mun, kus kerta tervehtii.

Moon tyyränny koslaani pitkilläki linioolla. Mun kotokaupunkiniki halaki pitää könnätä tunnin tratin takana ja jotaki helevetin huippunopeutta kahareksaakymppiä. Mä meen siinä ajellesnani siivuamahan takaklasia ja takajaloottepualen laattiaa.

Riskupartaasten älykköpäättäjien kans oon turvallisuuren huuhaaluusta miältä. Pääsisin mäki ratikalla ja vaikka metrolla. Turha huinaalla. Moov vaan vääräs paikas matkoonihini nähären.

Ja sitte tuahon, notta valot väläkkyy mua vastooksille tulovis koslis.Joskus piti tällätä taajaman ulukopualoohoosilla teillä ajovalot päällen. Munon joinki vaikiaa päästä päätinkihin mikon taajama ja mikä ei.

Johonaki helevetin vanhakantaasen trillaamisesnani kuvaalin ittelleni, notta kaupunki on taajama. Voi ollakki, ev väitä vastahan. Joskus vaan tuntuu kauhian yksinääseltä ajella neliäkymmentä kilsaa varsinaasehen taajamahan. Pitääskö mulla olla koslasnani ajovalot päällä vai pois päältä?  Akku kuluu.

Ei kommentteja: